Kwaliteit en klachten

De regels van Wkkgz zijn ingrijpend gewijzigd.
Wij adviseren en ondersteunen.

 

Om sancties te voorkomen is het van belang dat u als zorgaanbieder de regels kent op het gebied van kwaliteit, klachten en geschillen in de zorg. Voor bijna alle zorgaanbieders zijn deze regels per 1 januari 2016 ingrijpend gewijzigd. Om aan de regels van het nieuwe klachtrecht te voldoen heeft u tot uiterlijk 1 januari 2017 de tijd.

Met een goede voorbereiding op de Wkkgz komt u niet voor verrassingen te staan en kunt u zich tijd en zorgen besparen. Want wist u dat door deze nieuwe wet het zelfs mogelijk is dat u als zorgaanbieder in geval van een klacht een schadevergoeding moet betalen tot € 25.000? Goed dus om te weten hoe u dat kunt voorkomen!

Zorg Zaken Groep focust zich op het voorkomen van dergelijke klachten. Daarom ondersteunen en faciliteren onze juristen u zoveel mogelijk bij de uitvoering van deze wet. Denkt u hierbij aan hulp bij het opstellen van schriftelijke reactie op een klacht. Daarnaast kunnen wij ook voor u als onafhankelijke klachtenfunctionaris optreden.

Klachten en geschillen

 

Voor meer informatie over de nieuwe regels voor klachten en andere wijzigingen die de Wkkgz met zich meebrengt, kunt u contact opnemen met onze juristen van Zorg Zaken Groep.

     053 - 43 45 490

    info@zorgzakengroep.nl

 

Direct een afspraak maken voor een gesprek?
Onze juristen van Zorg Zaken Groep zijn u graag van dienst.

Contactformulier

 

Ook interessant voor u

ZiP, het ZorgInformatie Portaal

ZiP is het portaal naar alle officiële documenten in de zorg en is primair opgezet voor u, als aanbieder van zorg. Nooit meer zoeken, want u kunt hier alle regelgeving, wetsontwerpen, CAO's en nog veel meer voor de zorg vinden. Actueel en volledig.

Kwintra, het systeem voor kwaliteit in de zorg

Ontdek het gemak van het Kwintra. Dit online systeem biedt alles wat de zorgpraktijk of instelling nodig heeft ter ondersteuning van de eigen kwaliteitseisen. HKZ, ISO, Prezo of welk keurmerk ook, het maakt niet uit. Documenten, protocollen, enquêtes, de online melden functie worden op maat geleverd op basis van tal van modellen. De kosten zijn laag en de opbrengsten hoog.